piątek, 19 kwietnia, 2024
Strona głównaFranchisingAmbasadorzy franczyzy

Ambasadorzy franczyzy

Żabka ma swoich ambasadorów, Bricomarché uruchamia kolejne sklepy, a Mex Polska spodziewa się milionów ze współpracy z Żywcem. Przegląd tygodnia 29 stycznia – 2 lutego.

Żabka uruchomiła projekt „Ambasador Franczyzy”. Do tego grona powołanych zostało 50 franczyzobiorców. Ma to być wyraz uznania ze strony sieci dla ich zaangażowania, profesjonalizmu oraz chęci rozwoju. Przedsiębiorcy uczestniczyć będą m.in. w wydarzeniach branżowych, a niektórzy z nich staną się bohaterami serii podcastów prowadzonych przez dziennikarza i przedsiębiorcę Jarosława Kuźniara.

– Program Ambasadorski, który powołaliśmy, jest inspirującym sposobem na angażowanie naszych franczyzobiorców w szerszą działalność oraz aktywność w lokalnych społecznościach. Przedsiębiorcy identyfikują się z wartościami naszego modelu biznesowego i chcą współtworzyć wiarygodny wizerunek franczyzy. Posiadają głęboką wiedzę na temat wszystkich aspektów współpracy, są świadomi wsparcia, jakie oferujemy, oraz trudności jakie, mogą pojawić się w prowadzeniu działalności pod naszym szyldem. Szczerość i prawdziwość jest ich największą przewagą – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

W projekcie uczestniczy 50 franczyzobiorców w różnym wieku, mających za sobą różne doświadczenie życiowe i zawodowe, pochodzących zarówno z dużych miast, jak i niewielkich miejscowości, również z zagranicy. Celem inicjatywy jest ułatwienie bezpośredniego kontaktu z ambasadorami osobom, które rozważają założenie własnego biznesu i chcą poznać opinię przedsiębiorcy znającego ten biznes od podszewki. Franczyzobiorców będzie można spotkać podczas wielu wydarzeń lokalnych czy branżowych. Wielu z nich planuje budować swoją markę osobistą za pośrednictwem kanałów społecznościowych.

Częścią inicjatywy jest seria 25 wywiadów z franczyzobiorcami, które w każdą środę począwszy od 31 stycznia br. są publikowane m.in. na kanale YouTube Żabka Biznes, w aplikacjach podcastowych oraz na www.zabka.pl/podcasty. Gospodarzem każdego spotkania jest Jarosław Kuźniar. Znany i ceniony dziennikarz, a także przedsiębiorca, podczas rozmowy porusza często trudne tematy związane z prowadzeniem własnej działalności, pyta o przełomowe momenty w życiu zawodowym, ale również docieka co jest ich przepisem na sukces.

– Wspólnym mianownikiem wszystkich rozmów jest dążenie naszych franczyzobiorców do osiągania jak najlepszych wyników i chęć ciągłego rozwoju. Dzięki wsłuchaniu się w rozmowę odbiorcy będą w stanie lepiej zrozumieć model franczyzowy, poznać ludzi, którzy zdecydowali się otworzyć własny biznes i emocje towarzyszące im podczas wypełniania codziennych obowiązków w roli franczyzobiorcy – dodaje Przemysław Kijewski.

Aktualnie w sieci Żabka jest już ponad 8600 przedsiębiorców.

Nowy sklep Bricomarché

Sieć Bricomarché otworzyła kolejny sklep, w Łańcucie w województwie podkarpackim. To 12 placówka marki w tym regionie. Otworzył ją Wojciech Lis, który z Grupą Muszkieterów związany jest od ponad 10 lat. Prowadzi też sklep Bricomarché w Przeworsku.

– Dzięki temu mam świadomość, jakie korzyści dla lokalnej społeczności niesie obecność sieci w okolicy. To nie tylko nowe miejsca pracy, szeroka oferta produktowa dla mieszkańców, ale także dodatkowe wpływy z podatków przyspieszających rozwój lokalnej gospodarki. Podczas mojej ponad 10-letniej współpracy z Grupą Muszkieterów wielokrotnie przekonałem się, że jako przedsiębiorca mogę w pełni ufać sieci w zakresie współdzielenia się wiedzą, poszukiwania nowych rozwiązań logistycznych, marketingowych czy sprzedażowych. Każdemu przedsiębiorcy życzę tak sprawdzonego i niezawodnego partnera biznesowego – mówi Wojciech Lis.

Nowo otwarte Bricomarché w Łańcucie posiada 2750 mkw. powierzchni handlowej, 500 mkw. ogrodu zewnętrznego i 150 mkw. wiaty budowlanej. Oferta sklepu obejmuje 24 tys. produktów z działów takich jak: ogród, dekoracje, artykuły budowlane czy sprzęt i akcesoria pszczelarskie, a także rośliny od lokalnych dostawców. Ponadto, na miejscu klienci mogą skorzystać z dodatkowych usług, takich jak: transport zakupów pod wskazany adres, transport HDS, tj. za pomocą pojazdu ciężarowego z zainstalowanym dźwigiem, dzięki któremu można rozładować przewożony ładunek, cięcie drewna czy wycięcie otworu w zlewozmywaku na życzenie. Mają także możliwość zamówienia artykułów drogą internetową i odebrania ich w placówce w ciągu dwóch godzin od złożenia zamówienia, w specjalnie wyznaczonym miejscu w obrębie sklepu, bez konieczności stania w kolejce.

Grupa Muszkieterów zrzesza obecnie blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami Bricomarché. W 2022 r. obroty Grupy wyniosły 9,8 mld zł. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

W lokalach Mex piją Żywca

Notowana na GPW spółka Mex Polska zawarła nową umowę o współpracy z Grupą Żywiec, umożliwiającą kontynuację sprzedaży asortymentu producenta piw w lokalach grupy kapitłowej Mex. Towarzyszy temu zawarta do dnia 31 grudnia 2028 roku umowa o współpracy z dystrybutorem produktów Grupy Żywiec – firmą Distribev Sp. z o.o. Przewidywana wartość umów (dot. wynagrodzenia za świadczone usługi wsparcia sprzedaży oraz udzielanych rabatów za zakupione produkty) w ciągu najbliższych pięciu lat powinna przekroczyć 17,3 mln zł, natomiast ostateczna wartość zależna będzie od wolumenu zakupionego produktu. Umowa obowiązuje od 1 stycznia 2024 roku.

– Zdecydowaliśmy się na kontynuację strategicznej współpracy z naszym wieloletnim partnerem, Grupą Żywiec. Dzięki takim posunięciom jesteśmy w stanie utrzymać stabilną pozycję na rynku i kontynuować sprzedaż wysokiej jakości asortymentu piwnego w lokalach naszej Grupy. Przewidywany dochód z tego tytułu, w okresie najbliższych pięciu lat wyniesie ponad 17,3 mln zł. Założenie to opieramy na dotychczasowych doświadczeniach Grupy, tym bardziej, że większość naszej oferty dotyczy najdynamiczniej rozwijającego się segmentu bistro, charakteryzującego się bogatą dostępnością popularnych napojów wysoko i nisko alkoholowych – informuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.

Grupa kapitałowa Mex Polska zarządza obecnie 46 lokalami, w skład których wchodzi pięć marek gastronomicznych, takich jak: Pijalnia Wódki i Piwa, The Mexican, Prosty Temat, Pankejk oraz Chicas&Gorillas. Jeszcze w tym półroczu maja ruszyć dwa nowe lokale w centrum Katowic, które zostaną otwarte po sądziedzku przy ulicy Mariackiej. Mowa o Pijalni Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas, wchodzących w skład ww. segmentu bistro, który aktualnie stanowi najbardziej rentowny obszar działalności Grupy. Z opublikowanych danych szacunkowych wynika, że skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży za rok 2023 w grupie Mex Polska powinny wynieść 95,3 mln zł, co da wzrost o 16,4 proc. r/r.

Więcej klientów w galeriach

Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w 2023 roku odwiedzalność centrów handlowych była o 4,6 proc. wyższa niż w 2022 r. Największy ruch obiekty odnotowały w grudniu. Indeks odwiedzalności (PRCH Footfall Density Index) przygotowywany jest na podstawie informacji z nowoczesnych systemów kamer w centrach handlowych. Pozwalają one na rzeczywiste, codzienne mierzenie ruchu klientów.

– Wzrost odwiedzalności centrów handlowych przez klientów o 4,6 proc. w 2023 roku to bardzo dobra wiadomość dla branży. Pomimo spowolnienia gospodarczego i wysokiej inflacji, w ubiegłym roku Polacy jeszcze chętniej niż w 2022 roku korzystali z ofert centrów handlowych. Co istotne, wyniki PRCH Footfall Density Index, największego w Polsce cyklicznego badania odwiedzalności centrów handlowych są bardzo miarodajne. Nad gromadzeniem, weryfikacją i analizą danych nieprzerwanie od 16 lat czuwa międzynarodowy audytor PwC. Indeks obejmuje informacje z obiektów o łącznej powierzchni powyżej 4,5 mln mkw., co stanowi ponad 33 proc. rynku centrów handlowych w Polsce. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów kamer przepływy klientów w obiektach są analizowane z dokładnością aż do 98 proc. – mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Średnia odwiedzalność galerii handlowych, mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, w 2023 roku wyniosła 10,8 osób miesięcznie. W 2022 roku wskaźnik ten był niższy i wynosił 10,3. W każdym z miesięcy od stycznia do listopada 2023 r. z centrów handlowych korzystało więcej klientów, niż w analogicznych okresach 2022 roku. Jedynie w grudniu odnotowany został niewielki, bo 0,5 proc. spadek w stosunku do grudnia poprzedniego roku. Bezpośredni wpływ na ten wynik miała – jak uzasadnia PRCH – mniejsza liczba dni handlowych, których w grudniu 2023 roku było 26, o dwa mniej niż w grudniu 2022 roku. Niezmiennie jednak, w skali roku grudzień był miesiącem, w którym Polacy najczęściej odwiedzali centra handlowe.

Artykuł pochodzi z tej strony.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Most Popular